tisdag 21 april 2009

Väldigt väldigt trött

pricken

Det e verkligen inte lätt att ha 2 prickiga barn! Det tar på både mina och barnens krafter.


Igår åkte jag i handlade efter att jag lagt barnen.. Micke va hemma.. han hade fått sitta med Emelie i nästan 1 timme på magen för att hon skulle somna.. När jag kom hem så sov hon iallfall.. jag gick o la mig vid 22 tiden.. Men jag hann bara upp i sängen när Emelie vaknade.. in o ge henne nappen.. men nopps hon kom inte till ro.. stod o klappade henne i rumpan o hon somnade.. smög ut ur rummet o in i sängen.. hinner stänga ögonlocken sen vaknar Emelie igen.. upp igen o samma visa.. så höll jag på till halv ett på natten!!! Då gav jag upp o tog med henne in till våra sängar.. där låg hon o gnällde, skrek och pratade till klockan va över 2!! Sen somnade hon.. men hon vaknade fram o tillbaka under hela natten.. men barajag höll min hand på henne så somnade hon igen.. skönt.. Klockan 5 vaknade Amanda, då ville hon gå upp! Nej tack sa jag o la henne igen.. hon blev lite lessen men somnade om ganska snabbt igen.. När jag kom in o la mig i sängen igen så vaknade Emelie.. men lite klappande i rumpan så somnade hon om igen.. nästa gång jag vaknar så ser jag en prickig Emelie liggandes över mitt ansikte! haha :) Men då va klockan 8 iallfall! Så skönt att få dom timmarna!


Resten av dagen har tjejerna vatt väldigt gnälliga och trötta, men dom kommer ändå inte till ro för o sova.. Efter lunch gick vi ut o matade ankorna.. Emelie somnade direkt i vagnen. O Amanda njöt av att få komma ut o springa lite! Vi va ute i 1½ timme.. sen gick vi hem igen o Amanda fick vila i sin säng.. medans jag gjorde mat... korv o mos! haha :)


När micke kom hem så körde vi till Höganäs, han hade ett ärende till Sebbe o Tilda och jag skulle hämta hem mammas bil.


När vi kom hem så va dte bara att göra välling och lägga barnen! Och Emelie verkar ha somnat.. hoppas hon sover hela natten nu! Snälla håll en tumme! Jag behöver verkligen sova!!! hehe :)




Nu ska jag slänga mig i soffan o vila.. o jag e så sugen på choklad.. har juh inget..




HA det bra gott folk!
Matar ankorna

Inga kommentarer: