fredag 30 juli 2010

Oj vilken tid det tog för mig o uppdatera här!! Sorry för det! :) Jag har helt enkelt haft fullt upp!
Det har vatt jobb och barn och hit o dit :)

I måndags va vi på zoo i Köpenhamn med min syster hennes man och son, min bror hans fru o tös och min mamma! En supertrevlig dag hade vi!!! Vi åkte hemifrån vid halv 8 och kom till zoo vid 11.30 tiden.. Vi fikade med pannkakor när vi kom fram och sen gick vi runt o tittade på alla djuren! Amanda o Emelie tyckte det va helt underbart!!! Vi stannde till o åt pastasallad som vi hade med oss.




Efter zoo gick vi till tivoli. Vi trode inte det skulle va så långt o gå, men det va en bra bit! hehe :) Inne på tivoli åkte vi en del karuseller! Töserna åkte oxå en del! Superkul va det! Vi kom därifrån vid 21 tiden. Och va sen hemma igen vid 24 tiden.


Igår va jag o lämnade töserna hos mamma. För jag skulle jobba idag på morronen.. Jag körde en runda till väla, Ikea och sen hem igen.. På väla köpte jag ett par nya skor var till töserna och en tunika till dom som dom ska ha på kusin Filippas dop nästa helg.. När jag kom hem hade mamma ringt.. ringde upp henne o då hade Emelie ramlat o slagit sig i marmorbordet som dom har.. hon hade en rejäl fläskläpp både uppe o nere.. O efter lite om o men så åktejag dit.. o sen åkte vi in till akuten för säkerhetsskull.. Vi fick sitta där ett par timmar.. o sen tittade doktirn på henne och vi fick stanna över natten på barnavdelningen. Hela natten va dom inne kollade henne.. tog blodtrycket och skulle lysa i ögonen och ha sig.. Emelie tyckte INTE om det!!! Men men.. bättre dom håller koll på henne..
Idag på morronen va hon pigg o gla så vi fick åka hem direkt på morronen.. och läkaren tyckte att vi skulle åka till tandläkaren oxå o kolla hennes tänder som oxå fått sig en smäll och hennes käke.. hos tandläkaren tog dom en röntgen och Emelie va så duktig hel atiden! Röntgen såg bra ut. Så på vägen hem till mormor stannade vi i leksaksaffären så fick hon välja ut nått.. hon valde en liten väska.. hon ville ha en film men hade ingen som hon brukar tycka om.. så vi körde till City Gross o köpte en Nalle Puh film. Den har gått varm hela dan sen.. det har juh vatt riktigt piss väder hela dan så då får man sitta inne och se på film hela långa dagen!
Imorron ska dom hem till Micke.. o jag ska jobba.. Töserna ska va hos Micke lite extra nästa vecka.. han har semester.. På sönag kommer deras farmor o farfar ner! Amanda pratar om det hela tiden! Dom träffas juh inte så ofta så det e extra kul när dom kommer ner! :)
Näe nu ska jag sätta mig i mysa med mina små älsklingar! Ha det så bra!

1 kommentar:

Angelica sa...

förstår det e fullt upp med jobb o barnen osv... men saknade en update, inget nytt när man kikat in ;) hihi,, så tack för en liten uppdatering då! :)

stackars emelie :( men va bra att ni fick stanna över natten så de kunde hålla koll på henne. skönt att allt såg bra ut där och hos tandis iaf!

här går barnkanalen varm om dagarna när det varit sånt ruskigt väder (vi har riktigt höstväder här nu!) men det är mest jag som kollar, haha ;) maja har fått dille på bilar, o ska bara leka med storebrorsans småbilar hela tiden... :)

hoppas det e bra med er annars, ha en trevlig lördag!