söndag 18 juli 2010

Så e denna helgen oxå borta.. Fattar inte hur fort en helg kan försvinna.. hoppas nästa helg går lika fort.. då jobbar jag! Så den lär bli lååång:) hehe :)

Helgen har vatt väldigt lugn.. töserna har vatt hos Micke.. Igår va jag en runda på väla. Träffade Conny, Sofie och Filippa där. Så mysigt! Skulle lämna in min telefon efetrsom knapparna trillar av en efter en.. men eftersom jag inte kan hitta rätt kvitto så blev det juh svårt.. störigt när jag vet att jag har försäkring o allt på den.. men men så e det... Sen åkte jag bara hem o satt i soffan..

Jag har juh haft ont i halsen den senaste veckan.. o va hos läkaren igen i fredags, men återigen så a det ingen halsfluss.. jag sa då att jag kände mig svullen i halsen o i munnen.. men det höll hon inte med om.. men jag har juh själv tittat i munnen/halsen o sett att jag e svullen o när jag påpekade det så svarade hon att hon minsann inte kunde veta hur jag såg ut i munnan i vanliga fall.. näe då får man kanske lite på vad jag säger då... dessutom så sa jag att när jag andas och pratar så gör det oxå ont.. o att det känns lite ansträngande o andas.. inte så att det e svårt, men lite jobbigare än vanligt.. hon lyssnade på mina lungor o sa att jag hade inga problem med andningen.. nähe tack för att du berättar det! haha :) Ja o sen fick jag svar på mina prover som va tagna i förra veckan. Allt va bra bara ökat CRP men det va helt OK.. Hon skrev ut ett recept med antibiotika, men hin tyckte inte jag skulle ta det för det skulle inte hjälpa ändå(undra varför hon skrev ut det över huvud taget...) Sen rekommenderade hon mig att gå till hälsohuset eller vad et nu hette för där kunde jag träffa nån som sålde tabletter som kunde hjälpa mig o gå ner i vikt... MEN han som gör dom e inte ceritifierad för o göra tabletter.. hmm känns det då så säkert o köpa sånna???? Näe jag tappade lite förtroende för den läkaren måste jag säga... tror jag ska lista oss nånannanstans istället....
Sen på kvällen så blev jag täppt i näsan oxå så jag tog ett nässpray med cortison i o då tog det max en minut sen va halsen bra... hmm nädå min hals va inte alls svullen va???? Cortison har juh ingen som helst avsvällande effekt???!?!?! Jaja.. skönt att det e över nu iallafall!

Imorron ska jag jobba igen.. måndag i tisdag sen e jag ledig igen! Jag skulle verkligen behöva semester som alla andra!!!! Fattar inte hur dum jag kunde va som tog heeeeela sommaren! Jag behöver verkligen vila upp mig!!! Det e det värsta med skolan.. eller näe kanske inte det värsta men ett av det! Ibland kan jag fortfarande bli jättearg o sur för att jag blev úppsagt från jobbet.. jag ser fortfarande inte det som positivt... FRån ett fast jobb till ingenting.. det e inte kul alls.. o särskillt inte på ett jobb som jag trivdes så bra på! det känns ibland som om jag har stannat upp i tiden.. jag e fortfarande fast i typ novemeber/december förra året.. allt annat som händer runt om mig det bara händer.. jag e inte alltide med på allt.. Det va inte så kul förra året.. o det e kanske inte så konstigt att man inte bara kan svälja och gå vidare utan nått.. o så e det bara en massa tråkigheter runt omkring en.. många som sepererar och andra tråkigheter..

Jaja nu har jag klagat färdigt så nu ska jag se lite på tv och sen ska jag i säng! :) Ha en skön vecka gott folk!!!

3 kommentarer:

sofia sa...

Ja usch vi som pluggar måste få lite ledigt vi också! Du kan inte ta det nu i efterhand? Se om det är någon som kan byta eller vill jobba mer?

Angelica sa...

men, vilken läkare! :O förstår att du tappade förtroendet för henne! skönt att halsen e bättre nu..

jobbigt att du känner så :( låter som du behöver lite semester. vad händer efter jobbet, börjar du plugga direkt igen då? du får passa på att vila upp dig ordentligt dom lediga dagarna, mysa med tjejerna, och vila ordentligt när du e barnledig! :) ro om dig själv lite...

just det...du får nya lösenordet när jag fixat det, inte orkat än, haha :P skickar här så får du inte publicera det då..eller om jag skickart på bdb föresten! :)

angelica sa...

uppdatering snart igen va!? :)

hoppas de e bra med er!