lördag 5 mars 2011

Idag har jag bara Emelie hemma. Amanda e hos mormor och myser! Väldigt mysigt att "bara" ha den ena hemma så man kan få rå om henne ordentligt!

I torsdags åkte vi hem till min mamma, och jag tog en massa lakan o handdukar o tvättade hemma hos dom. Jag har har tvättmaskin men ingen torktumlare, och jag vill gärna tumla handdukarna och lakanen så dom blir lite mjukare. i smyg packade jag ner badkläder till oss, tänkte om jag orkade så kunde vi köra till badhuset. Och vid 13 tiden tog jag fram baddräkterna och visade Amanda som började hoppa högt i luften! hon har juh vatt på badhuset innan och tycker det toppenkul!!! Emelie hade inte vatt där innan, och jag va lite nervös för o va själv med dom 2.. men det gick hur bra som helst! Emelie va lite avvaktande till en början, men det tog inte lång tid så hoppade hon runt i vattnet och lekte! Hon hoppade från kanten och åkte rutchkana. Ja jag fick juh ta emot henne men ändå! Amanda däremot hon hoppade ner och åkte rutchkana utan att jag fick ta emot henne. Dom fick ha flytisar på armarna såklart :) Amanda provade på o simma lite, det blev juh mest hundsim, men hon tog sig fram iallfall! Emelie la sig på mage och insåg att man kunde flyta. Så hon låg o flöt med benen upp :) Vi badade i nästan 2 timmar! Och barnen va sååå nöjda!

När barnen hade lagt sig satte jag mig med lite popcorn framför tvn. Och vid 22.30 kom mamma och Peter hem från Kanarieöarna. Bruna och hemska ;) Jag e inte alls avis nej nej!

Och i fredags va det gympa för Amanda igen! Hon började tjata vid 8 tiden om när vi skulle åka.. gympan början 16.30. Gissa om det va en lååååång dag för oss som hela tiden skulle förklara hur lång tid det va tills vi skulle åka! Och på gympan fick dom prova att göra baklängeskullerbytta! Amanda tyckte det va så kul!!!! Hon älskar sin gympa! Hade hon fått bestämma hade hon kunnat gå på gympa flera gånger i veckan!

Och idag körde mamma mig o Emelie hem. Och Amanda stannade som sagt hos dom! Hon tycker nog det e lite extramysigt att få vara ensam hos mormor och bli ompysslad :) Och här hemma är det konstigt men ysigt att bara ha en hemma. Jag o Emelie tittar på Emil i lönneberga och nu ska hon få sitt lördagsmys!

Inga kommentarer: