tisdag 15 mars 2011

Jag trode Emelie skulle klara denna dagen utan feber! MEN NEJ!!! Hon åkte på det igen.. stackaren.. visst inte jättehög, bara 38.2 eller nått men ändå.. Ringde VC för jag ville ha kollat om hon har en UVI, hon vill ofta ha salva i rumpan efter att hon har kissat, tänkte att kanske det e nått sånt som spökar? Men nej, det fanns inga tider idag.. o dessutom trode dom på virus. nähe den har jag aldrig hört förrut!!!! :)
Men imorron e jag den som går upp klockan 8 och ringde VC tills dom tar emot oss!!! Och så e det bara! Det e hemskt synd om tösen när hon blir sjuk hela hela hela tiden!!!!! Med alvedon blir hon ganska pigg, men det kan hon juh inte leva på alltid.. min lilla tösabit!!!!

Annars har det vatt en bra dag! Amanda har pärlat och vatt så go så go! Amanda skickade iväg ett brev idag med! Och nu e hon ute och leker med Hanna, granntjejen! Så hon kommer nog inte in förrän klockan närmar sig 18.. hehe :) Men men så länge hon har roligt så!

Jag har hunnit med och putsa fönster här idag! Japp det hinner jag med men o plugga hinner jag INTE med! haha :) Bra prioritering va?

Näe nu ska det lagas lite mat, spagetti och köttfärsås har Amanda beställt! Får väl se om hon kommer hem och äter.. oftast äter hon hemma hos Hanna när dom e ute och leker..

Ha en bra dag alla!

1 kommentar:

Angelica sa...

Har ni varit på VC med henne? Hoppas hon blir frisk snart!

Här hemma är det faktiskt också sjukstuga. Minnéa är gnällig och har lite feber, vet inte vad som är felet men kanske är tänder på g igen... O karln har åkt på influensan han med, insjuknade igår i en något mildare variant, men idioten åkte ändå till jobbet imorse..med illamående, hög feber, ont i leder osv...får se hur många på hans bana han smittar ner...

Usch näe, fy inte mer snö tack! Hoppas dom har fel och ger oss sol istället :)