torsdag 10 mars 2011

Oh jag har inte tid o sitta här egentligen.. jag har 50 olika läkemedel o lära mig verkningsmekanism, effekt och biverkning på! Oh jo, det e verklgen 50 st, en i min klass har räknat.. Ja, och som det inte vore nog med det, så ska vi juh kunna patofysiologi, symtom, labbprover, undersökningar och en massa annat på en hel rad med sjukdomar! I o för sig så tycker jag det med sjukdomarna e roligt, men just labbprover och läkemedel e inte lika kul.. o hemskt att få in i huvudet!

Men som sagt jag har inte tid o sitta här så jag gör det iallfall! hahaha :) Idag började vi på vårt sista tema i denna kursen! Tema buk(tror jag den heter) Intressanta sjukdomar. Men det känns lite stressigt nu när det bara e 2 veckor kvar till tentan!!!

På Amandas dagisgrupp hade dom drop-in fika. Jag o Emelie gick dit, och dom hade goa muffins! Ja jag tog en.. bröt mot mig själv, men vatusan! En muffins, det kan inte vara så farligt väl??? Amanda visade sin bondgård som hon gjort, och nu håller dom på att göra djur som ska flytta in i alla barnens bondgårdar. Förra veckan pratade dom om grisen och denna är det kon. Och så fylls det på så! Amanda va så stolt när hon visade upp alla sin saker! Jag e så kluven i hur jag ska göra med henne till hösten, ska hon flytta upp eller inte? hmm.. får se.. dagisfröknarna skulle sätta sig ner imorron och göra nån bedömning av barnen och se vem som passar för o flytta upp.. dom sa innan att Amanda e en av dom, men vi får se vad dom kommer fram till imorron.. Jag ser inget hinder med att hon får flytta upp en grupp, men Amanda själv vill inte.. Men om hon inte flyttar upp, så kommer hon antagligen få gå i samma grupp som Emelie till hösten.. Ja det gör juh inget så, men dom va rätt så trötta på varandra när dom va på dagis tillsammans, och sen hela dagarna hemma oxå.. och Emelie hänger juh på Amanda hela tiden.. jaja vi får se...
Har jag förresten sagt att Emelie ska börja hos talpedagog? Emelie pratar inte så mycke.. fast det kommer mer och mer.. men iallfall, fick papper för nån vecka sen att det e 3 månaders väntetid för att få komma dit!!! 3 månader!!! Helsjukt juh... men men..

Näe hörreni! Nu ska jag ta tag i mina papper som ligger här o tittar på mig...

Inga kommentarer: