söndag 6 mars 2011

Vilken dag!
Jag o Emelie sov till 8.45! Sååå skönt! Emelie va vaken till 21.30 igår så hon va så trött idag!
Vi gick ut o lekte en stund, men efter ett tag så sa hon "mamma, hem, lappa". Ja Emelie pratar inte i meningar, utan säger bara ord. Oki mamma, hem fattade jag, men lappa hade jag ingen aning om vad hon menade med.. Men det lät som hon sa slappa, så jag frågade om hon sa det. Och då sa hon ja! Vi skulle hem och slappa tyckte hon! hahaha :) så vi gick hem och slappade! Vi la oss i soffan o mös!
Men efter ett tag så började saker i ting snurra i mitt huvud. Jag ville ändra om här hemma. Och får jag en sak i huvudet så har jag lite svårt att släppa det.. så jag började röja hit o dit... shit pommesfritt vad jag fick fart! Jag monterade ner mitt skrivbord, då det ändå bara samlade en massa skräp, och la ut själa skrivbordsdelen på blocket. Jag tömde mina byrås som jag hade på m itt rum och la kläderna som va där i i garderoberna, och la ut byråna på blocket oxå, på mitt rum åkte en liten vit expedit hylla upp, så jag har nått o ha tvn på. Den svarta hyllan som jag hade i storarummet åkte upp på barnens rum. Puh, ja det låter kanske inte så mycke, men det va ett jäkla slit att få alla sakerna dit dom skulle! Och jag har en jäkla röra här hemma!!! Men jag har slängt en hel massa saker nu!! sååå skönt! Jag har en tendens att samla på mig en massa skit! Och mitt vardagsrum känns mycke större och luftigare nu! Skön skön skön säger Cattis!

Oh förresten denna veckan har jag gått ner ytterligare 1 kg! Så nu e det drygt 5kg som jag gått ner!!! Sååå kul! Jag hittade ett par gamla jeans som jag inte kunnat ha på mig, men jag ´provade dom idag! Och dom gick på!!!!!!!!!!! Cattis e sååååå glad!!! Snacka om att bli sporrad att fortsätta!!!!!

Ja resten av kvällen ska jag fortsätta och städa undan och sen ska jag se på tv.. jag borde verkligen plugga oxå.. ohh suck.. jaja kanske tar en liten runda plugg oxå!

Inga kommentarer: